gane lub dla których ustawiane są kryteria
•Zbyt duża liczba indeksów spowalnia działanie bazy
Wybór typu pola
Przy podejmowaniu decyzji, jakiego typu danych użyć w polu tabeli, należy uwzględnić następujące czynniki:
•Jakie wartości będą dozwolone dla pola?
•Ile miejsca będą mogły zajmować dane przechowywane w polu?
•Jakie operacje będą wykonywane na wartościach w polu?
•Czy wartości w polu będą sortowane lub indeksowane?
•Czy pole będzie używane do grupowania rekordów w kwerendach lub raportach?
•W jaki sposób wartości pola będą sortowane?
03-03-2021, 02:46 PM
Post: #3
|
|||
|
|||
RE: Tworzenie bazy danych w systemach SZBD MS Access oraz OpenOffice
Tworzenie bazy danych w programie Open Office z pliku MS Access (*accdb)
CEL WYKONANIA Tak wykonaną bazę danych można przekazać innym osobom, które nie posiadają MS Office z Access'em - będą mogli przetwarzać dane tak samo jak w MS Access. 1. Otwórz plik bazy danych accdb w programie MS Access 2. Eksportuj wybrane tabele do zwykłego pliku TXT; 3. Otwórz MS Excel i zaimportuj dane z bazy. Następnie utwórz odpowiednie nagłówki kolumn zgodne z danymi i zapisz plik jako zwykły CSV 4. Otwórz program Open Office Base 5. Utwórz bazę danych i zapisz pod wybraną nazwą 6. Zaimportuj dane z pliku CSV i sprawdź nazwy kolumn w 1 wierszu. 7. Zapisać jako ODB. Gotowe. Serwisuję wszystko |
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|