Zadanie 5-9 "Studenci i osoby" dla klas 2
|
05-18-2020, 12:19 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-19-2020 12:21 AM przez Kasprzak.)
Post: #1
|
|||
|
|||
Zadanie 5-9 "Studenci i osoby" dla klas 2
Zadanie dla klas 2 pt. "Studenci i osoby" numer zadania od 5 do 9;
Treść Zadanie jest oparte na bazie danych, którą należało utworzyć z plików txt lub XML (dołączonych do zadania) http://eduprojekt.ugu.pl/online/oceny1.zip Utworzyć kwerendy 1. Utwórz kwerendę szczegółową wyświetlającą kolejno następujące dane: Nazwisko ucznia, Imię ucznia, Oznaczenie klasy, Datę uzyskania oceny, Ocenę, Nazwę przedmiotu, Nazwisko nauczyciela, Rodzaj sprawdzianu. 2. Posortuj dane w kwerendzie Pierwszej alfabetycznie, od A do Z, wg nazwiska (i imienia) ucznia 3. Posortuj dane w kwerendzie Pierwszej wg daty otrzymania oceny (od najmłodszej do najstarszej) i jednocześnie ukryj kolumnę data 4. Wyświetl rekordy, w których są oceny dobre (w kwerendzie Drugiej) 5. Wyświetl rekordy, w których są oceny dobre lub dostateczne (w kwerendzie Trzeciej) 6. Wyświetl rekordy, w których data to co najmniej 1 stycznia 2004 7. Wyświetl rekordy spełniające warunki (w kwerendzie Pierwszej): a.. ocena bardzo dobra z angielskiego lub niemieckiego lub b.. nazwisko ucznia kończy się na ski lub ska i ocena zostało wystawiona pomiędzy 20 listopada 2003 a 5 kwietnia 2004r. 8. [Dla chętnych] Dokonaj takich zmian w kwerendzie Pierwszej, aby dane były sortowane kolejno: wg oceny - od celującej, wg przedmiotu (alfabetycznie, od Z do A), wg klasy (od 2A do 2E) Kolejnym krokiem (zadanie 6) było odpowiedzenie na pytania za pomocą wykonania kwerend http://eduprojekt.ugu.pl/online/oceny2.zip Odpowiedz na pytania: 1. Ile jest ocen dostatecznych? 2. Ile jest ocen dobrych z informatyki? 3. Ile ocen co najwyżej dostatecznych wystawił Cielebon z historii? 4. Ile ocen wystawiły nauczycielki (kobiety) uczniom (chłopakom)? 5. Kto otrzymał oceny od Gawełka w ostatnim możliwym dniu wystawiania ocen? 6. Ile ocen postawili łącznie Gawełek i Cielebon w maju 2004 r.? 7. Z jakiego przedmiotu uczeń o nazwisku Sobczak dostał pierwszą w roku szkolnym jedynkę? 8. Z jakiego przedmiotu uczennica o imieniu Anna otrzymała ostatnią w roku szkolnym ocenę celującą? 9. Jeśli uczniów (bez względu na płeć) z klasy 2E lub 2C, o imieniu zaczynającym się co najmniej na P posortujemy alfabetycznie (od A do Z) to kto będzie trzeci na liście? 10. Stwórz listę nazwisk uczniów wraz z ocenami wystawionymi przez Gawełka w styczniu 2004r. lub przez Malinowskiego w lutym lub marcu 2004r. lub przez Kowalską Eugenię z historii. Lista powinna być posortowana od oceny celującej do niedostatecznej. Zadanie 7 polegało na modyfikacji bazy danych przez dodanie rekordu i utworzenie formularza. http://eduprojekt.ugu.pl/online/zad07_oceny3.zip Następnie do wykonania były 3 kwerendy wybierające: Kwerendy wybierające. a) Przygotuj kwerendę parametryczną umożliwiającą przeglądanie danych studenta o podanym nazwisku (zapisz ją jako zobacz_dane). b) Utwórz kwerendę oraz raport informujący o ilości ocen niedostatecznych uzyskanych z poszczególnych przedmiotów (zapisz je jako oceny_ndst) c) Utwórz kwerendę oraz raport informujący o średniej ocen uzyskanych z poszczególnych przedmiotów w pierwszym semestrze. (zapisz je jako srednia_ocen) Zadanie 8 - wykonać 6 kwerend wg punktów http://eduprojekt.ugu.pl/online/zad08_oceny4.zip UTWÓRZ KWERENDY: a) Utwórz kwerendę oraz raport informujący, jakie trzy przedmioty sprawiają studentom najwięcej trudności. b) Utwórz kwerendę oraz raport informujący, z jakich trzech przedmiotów studenci uzyskują najlepsze wyniki. c) Utwórz kwerendę oraz raport informujący jacy studenci znają bardzo dobrze dwa języki, a jacy tylko jeden. d) Utwórz kwerendę oraz raport informujący ilu studentów zna bardzo dobrze dwa języki, a ilu tylko jeden. e) Podaj informację ilu studentom potrzebne będzie miejsce w akademiku. f) Podaj informację ilu jest na roku I studentów miejscowych, a ilu poza miejscowych. =================== PROBLEMY =================== Kwerenda d) Aby ustalić który ze studentów jest dobry z języków (angielski i niemiecki) należy posłużyć się tabelą oceny. Mamy w niej nr. indeksu odpowiadający danemu studentowi oraz oceny. Wysoka ocena jest wskaźnikiem "zna dobrze". Teraz wystarczy utworzyć zapytanie z AND (by były spełnione dwa warunki - najwyższa ocena z angielskiego i niemieckiego. W raporcie można otrzymać 'podsumowanie' i jest on potwierdzeniem wykonania tego ćwiczenia d); Kwerenda e) Aby wykonać tą kwerendę wystarczy posortować kolumnę 'Miasto' i przejrzeć te kilkadziesiąt rekordów. Jasno z nich wynika, że "Uniwersytet" jest w mieście "SZCZECIN" - ilu studentów będzie potrzebowało miejsce w akademiku, tylu ilu jest spoza Szczecina... Kwerenda f) Aby wykonać tą kwerendę postępujemy dokładnie tak samo jak w kwerendzie e); Wszyscy studenci spoza Szczecina byli by studentami pozamiejscowymi; można jeszcze zastosować weryfikację po 'KODZIE POCZTOWYM'; Zadanie 9 - kwerendy wybierające http://eduprojekt.ugu.pl/online/zad09_oceny5.zip Wykonaj poniższe kwerendy wybierające. a) Przyznaj studentom zamiejscowym dodatek (nowe pole w kwerendzie) na dojazdy w wysokości 50 zł. Podaj sumaryczny koszt tego dodatku. b) Przyznaj dodatek językowy (nowe pole w kwerendzie) w wysokości 100 zł studentom, którzy znają bardzo dobrze dwa języki. c) Podaj informację ilu jest studentów, którzy uzyskali dwie lub więcej ocen niedostatecznych. d) Sporządź alfabetyczne listy grup studenckich z informacją o uzyskanej przez nich średniej ocen. e) Którzy studenci studiowali przez trzy semestry? (podać listę). f) Którzy studenci mieli średnią z ocen większą w semestrze trzecim niż w semestrze pierwszym? g) Czy są studenci, którzy w ciągu trzech semestrów nie otrzymali oceny 5? To wszystkie zadania i polecenia do wykonania na bazie "Studenci i oceny" Jeżeli macie jeszcze jakieś wątpliwości, proszę pisać tu na tym forum. ZAPRASZAM NA STRONĘ EDU KASPRZAK ON-LINE: https://edukasprzak.blogspot.com |
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości